Wie een oog heeft voor kleine details was het misschien al opgevallen: Google heeft een nieuwe manier om informatie op te zoeken. Niet langer kun je enkel zoeken met tekst (gesproken of getypt), het is nu ook mogelijk om informatie op te zoeken over diverse onderwerpen door hier een foto van te maken. Deze zoekwijze wordt Google Lens genoemd – een ontwikkeling waar jij met je bedrijf zeker rekening mee moet houden. Wat Google Lens gaat betekenen voor jouw zoekmachine marketing leggen we je uit in deze blog!
Waar moet ik op letten?
Een visuele manier van zoeken dus. Maar, wat moet je als bedrijf doen om hier rekening mee te houden. Er zijn meerdere opties, maar één ding is voor allen belangrijk, namelijk de juiste extensies. Met behulp van kunstmatige intelligentie herkent Google het product dat door een zoeker wordt gescand. Is het product herkend, dan wordt de koppeling gemaakt naar een zoekopdracht, door het gebruik van website extensies. Jouw website moet deze extensies bevatten! Zo is het belangrijk dat je producten voorzien van goede foto’s, aangezien dit is wat Google laat zien na het gebruik van de Google Lens.
Hoe val ik op via Google Lens?
Een goede visuele presentatie van je bedrijf is met Google Lens belangrijker dan ooit. Natuurlijk was een goede website altijd al belangrijk, maar nu zorgt een goede of slechte foto voor het verschil tussen wel of geen aankoop. Niet verkeerd om hier tijd in te steken dus. Niet alleen moet je product duidelijk herkenbaar zijn, het moet ook de kijker triggeren om op jouw foto te klikken en zo door te gaan naar jouw website.
Misschien is het verleidelijk om aan je foto’s nu een CTA toe te voegen, maar dit zouden we juist achterwege laten. Google Lens kan eigenlijk worden vergeleken met Pinterest Adverteren: degene die je advertentie ziet wil niet per sé geactiveerd worden, maar geïnspireerd. Een conversie van je advertentie of post moet je dus echt verdienen.
Hulp van een marketingbureau
Met de komst van Google Lens voegt Google dus weer een nieuwe factor toe aan je website waar je als bedrijf rekening mee moet houden. Wil jij zeker weten dat dit op correcte wijze gebeurt, ga dan in zee met Traffic Today! Dit marketingbureau heeft een actieve houding en is daardoor constant als eerste op de hoogte van marketingtrends. De juiste extensies implementeren voor Google Lens is dus ook geen enkel probleem. Begin direct!