Long-tail zoekwoorden, een korte uitleg

long tail keywords

Als ondernemer wil je dat de website van jouw bedrijf gevonden wordt. Op die manier kun je meer omzet genereren en de naamsbekendheid van jouw naam of product wordt sterker. Long tail zoekwoorden spelen daar tegenwoordig een belangrijke rol bij. Deze long tail keywords helpen namelijk bij het ranken binnen de resultaten van Google. Om dit goed in te kunnen zetten, is het belangrijk om te kijken naar de long tail zoekwoorden betekenis en de manier waarop deze ingezet kunnen worden.

Long tail zoekwoorden betekenis

Wanneer gekeken wordt naar de long tail keywords betekenis, dan zie je direct dat de vlag de lading hier exact dekt. Het gaat namelijk om een combinatie van zoekwoorden met lengte. Een short tail keyword bestaat vaak uit één of twee woorden. Long tail zoekwoorden bestaan juist uit meer woorden. Dit heeft direct een duidelijk voordeel: er is minder concurrentie omdat minder websites inzetten op de long tail zoekwoorden. Daarnaast heeft het een ander voordeel dat eigenlijk nog belangrijker is. Heb je een bedrijf dat staalplaten verkoopt voor de bouw, dan heb je niet veel aan bezoekers die met het zoekwoord ‘staalplaat’ op de website komen. Liever heb je de bezoekers die zoeken naar de long tail zoekwoorden ‘staalplaat kopen voor in de bouw’. Die zijn namelijk wél op zoek naar jouw product.

Hoe gebruik je dit voor jouw bedrijf?

Nu je weet wat de long tail keywords betekenis en functie is, kun je dit inzetten binnen je eigen bedrijf. Aan de hand van de producten die je verkoopt, kun je zelf long tail zoekwoorden maken. In de meeste gevallen kun je de materialen toevoegen aan het product. Het toevoegen van een actiegericht keyword (kopen, bestellen, aanschaffen) is ook een sterke manier om de bezoekers op jouw website te krijgen waar je gemakkelijk klanten van kunt maken.

Houd vooral in de gaten hoe de verschillende pagina’s presteren. Long tail zoekwoorden zijn handig om te gebruiken, maar het effect wordt nog veel beter wanneer je goed in de gaten houdt welke vorm het best presteert voor jouw website. Gebruik de long tail keywords voor één pagina. Gebruik je een bepaald long tail keyword voor verschillende pagina’s, dan weet Google niet welke pagina het beste resultaat biedt voor de bezoekers. Wil je het effect van long tail keywords nóg beter maken? Gebruik dan het volledige long tail keyword als anchor in elke link die je naar die pagina maakt.

Aanbevolen artikelen