Jouw website is je digitale visitekaartje aan de buitenwereld. Hieronder vind je diverse redenen waarom een goede tekst erg belangrijk is en hoe je het kunt verbeteren
SEO
Één van de belangrijkste redenen om een goede tekst te hebben is Search Engine Optimalisation. Met de juiste (longtail) keywords, metatags en html tags zorg je voor een goede positie in de ranking van zoekmachines. Zo kan iemand erg snel jouw website vinden als ze een product of dienst zoeken wat met jouw website te maken heeft. Daarbij kan je ook diverse SEO tools gebruiken die helpen bij het optimaliseren van jouw teksten.
Duidelijkheid
Schermvullende teksten zijn niet de manier om de klant op de website te houden. Wanneer een bezoeker op jouw website komt, moet het duidelijk zijn wat de website voor hem of haar biedt. Dit doe je door een duidelijke tekst in een goed leesbaar font te plaatsen. Nodig de bezoeker uit om meer te ontdekken van jouw website. Het helpt daarbij om in kopjes te werken als je meerdere onderwerpen wilt toelichten. Zorg dat je in die kopjes de belangrijkste info plaatst. De rest leg je uit onder dat kopje.
Opsommingen
Met diverse producten en/of onderwerpen is het ook belangrijk om diverse voordelen op te sommen, gebruik hiervoor de belangrijkste kernwoorden. Veel bezoekers lezen globaal, deze zaken moeten dus de aandacht trekken. De extra informatie komt aan bod als men echt geïnteresseerd is.
Spreektaal
Pas je taalgebruik aan naar de bezoeker. Wanneer je bijvoorbeeld technische producten verkoopt, leg dan vooral de voordelen uit zonder een scala aan technische begrippen, niet iedereen zal dat begrijpen. Zo geldt het ook voor andere onderwerpen, soms is het beter om de beschrijving compact en simpel te houden. Is de inhoud niet duidelijk, dan zal men sneller afhaken.