za. nov 23rd, 2024
verpakkingsmateriaal

Als het gaat om het kiezen van de juiste materialen om jouw producten te verpakken, zoals dozen, zijn er veel opties. De verpakking die je kiest voor jouw product is misschien wel één van de belangrijkste factoren om jouw product tot een succes te maken.

De juiste verpakking trekt niet alleen consumenten aan, het houdt jouw product ook veilig tijdens transport en houdt het vers. Voor het ene product werkt een kartonnen doos, terwijl je voor een ander product met bubbelplastic moet werken. De juiste verpakking versterkt de kwaliteit van het merk en artikel wanneer klanten weten dat ze kunnen rekenen op een vers artikel vanaf het moment dat het in het schap ligt tot wanneer het in hun hand ligt.

Een strak design en goede branding zijn ook belangrijke elementen voor elke verpakking. Functionaliteit is net zo belangrijk. In deze blog helpen we je om de juiste verpakking te kiezen om je product te onderscheiden in het schap en om beschermd te zijn nadat het je magazijn heeft verlaten.

Het budget

Voordat je over een verpakking gaat nadenken, moet je weten wat jouw budget is. Dit zal bepalen welke soorten materialen je kunt gebruiken en wat je kunt besteden om het ontwerp zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Materialen zoals glas en natuurlijke vezels zien er geweldig uit en zijn visueel aantrekkelijk voor de consument, maar zijn niet goedkoop, noch om te vervaardigen noch om te verzenden. Glas is zwaar en breekbaar, wat leidt tot transport- en opslag problemen en kan leiden tot hogere prijzen.

Er zijn ook veel budgetvriendelijke opties. Karton is een relatief goedkoop materiaal dat een redelijke bescherming tegen schade biedt. Plastic is niet de meest milieuvriendelijke optie, hoewel het vaak recyclebaar is. Als je dat op de verpakking zet, kan dit een stimulans zijn voor de consument om zich goed te voelen bij het kopen van jouw product. Het vinden van de juiste balans tussen wat je wil zal grotendeels van invloed zijn op het succes van het project.

Het vervoer

Nadat je het pakket ontwerp hebt gekozen, is het tijd om na te denken over de functie. Hoe geweldig het ontwerp ook is, als de verpakking niet goed functioneert, zal het je een hoop kopzorgen bezorgen. Een verbazingwekkend ontwerp dat consumenten vertelt dat het voor hen is gemaakt, maar niet van jouw magazijn naar de schappen kan reizen zonder te worden beschadigd, is een pakket dat waardeloos is. Als het product omvangrijk, delicaat of een ongebruikelijke vorm heeft, is het belangrijk om materialen te overwegen die zijn ontworpen ter bescherming. Het is op de lange termijn altijd beter om in de eerste plaats te betalen voor een goed beschermende verpakking te kiezen dan om beschadigde goederen later te moeten vervangen. 

Materialen en duurzaamheid

Als het gaat om de materialen die je kiest om het product te verpakken, is een goede vuistregel om de producten te behandelen zoals je jezelf zou behandelen. Net zoals je niet in een te grote of te kleine woning zou willen wonen, zo heeft de juiste ruimte voor het juiste pakket een groot effect op het eindresultaat.

 Krimpfolie en andere flexibele folies zijn licht van gewicht en de meeste leveren uitstekende bescherming op. De kosten vanuit het oogpunt van vracht en verzending zijn ook uiterst gunstig voor bedrijven in vergelijking met zwaardere, omvangrijkere opties. Daarnaast zijn er opties beschikbaar om jouw merk te helpen duurzaamheid te promoten!

Door admin