Is drukwerk als marketingtool achterhaald?

Hoewel veel mensen dat wel denken, is drukwerk nog lang niet dood. Ondanks dat de reclamewereld steeds meer digitaal gaat, heeft het als ondernemer absoluut zin om ook met drukwerk aan de slag te gaan. Als jij aandacht wilt als ondernemer, dan heeft het zeker meerwaarde om te onderzoeken welke soort drukwerk goed past bij jouw bedrijf. Bovendien is het goed om te weten dat drukwerk uitstekend is te combineren met online adverteermogelijkheden. Hoe zit dat en hoe werkt dit in de praktijk?

Welke soorten drukwerk zijn er?

Drukwerk is er in allerlei soorten en maten: folders, flyers, affiches, briefpapier, tijdschriften en magazines. Natuurlijk zijn ook visitekaartjes bijvoorbeeld een perfect middel om je netwerk te vergroten of eenvoudig klanten te werven. Juist de variatie aan drukwerk maakt het voor jou als ondernemer mogelijk manieren te vinden om effectief te werken aan je naamsbekendheid. Bovendien is drukwerk een prima manier om te verwijzen naar je website of social media platformen waarop jij actief bent.

Hoe maak je als ondernemer slim gebruik van deze marketingtool?

Inmiddels wordt veel drukwerk voorzien van een zogenaamde QR-code. Hiermee worden de offline en online wereld met elkaar verbonden. Door de Quick Respons te scannen met een smartphone, krijgen klanten meer tekst en beeld te zien. Vaak wordt er ook doorverwezen naar een bedrijfswebsite of een bepaald product. Op deze manier haal je als ondernemer meer uit je drukwerk zoals magazines en folders.

Waarom drukwerk nog steeds bestaat

Drukwerk in de vorm van een boodschap op papier heeft nog steeds een grotere impact dan bijvoorbeeld e-mailmarketing. Een bedrijf als Greetz is enorm populair en dit is niet vanwege online kaartjes, maar juist fysieke kaartjes die worden verzonden aan ontvangers. Een digitale nieuwsbrief open je nu eenmaal minder snel, dan bijvoorbeeld een persoonlijk kaartje dat door de brievenbus valt.

Kortom, drukwerk voor ondernemers heeft nog steeds meerwaarde. Onderzoek wat jouw opties zijn en ga direct aan de slag met een magazine, flyer of visitekaartjes.

Aanbevolen artikelen